Time zone: America/Montreal [Heure d’été]

Publier un nouveau sujet Répondre au sujet  [ 120 message(s) ]  Aller vers la page Précédent  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Suivant
Auteur Message
 Sujet du message : Re: C'est rendu loin.....
Message Publié : Mar Fév 28, 2012 6:42 pm 
Hors-ligne

Message(s) : 874
NATO, j'ai lu ta reponse au sujet de ton humour.

C'est vrai qu'elle est bien bonne et comme disait Socrate:

“je ne sais qu'une chose, c’est que je ne sais rien”. Socrate est conscient de son ignorance et se moque de la naïveté des personnes qui croient savoir alors qu’elles ne savent pas. En clair, l’ironie sert à faire prendre conscience qu'on est ignorant. Il parvient à démontrer à ceux qui croient savoir, qu'ils ne savent rien et à ceux qui se croient ignorants qu’ils ont des ressources en eux pour atteindre la connaissance

Celle la aussi je la trouve plutot bonne et a propos.

:wink:

Message Publié : Mar Fév 28, 2012 7:12 pm 
Hors-ligne

Message(s) : 471
Il y a une chanson que j'ai toujours aimé et qui a traversé et traversera le temps; http://www.dailymotion.com/video/x3tge_ ... -sais_news excusez-moi je me sens un peu nostalgique.

zelda :)

Message Publié : Mar Fév 28, 2012 9:05 pm 
Hors-ligne

Message(s) : 874
Superbe chanson!

Message Publié : Mer Fév 29, 2012 7:44 am 
Hors-ligne

Message(s) : 3003
http://www.lfpress.com/news/canada/2012 ... 38221.html

Citer :
No apology for dad arrested over gun drawing, agency says

KITCHENER, Ont. - The Sansone family is not getting any apologies after they were put through hell by school officials, social workers and police last week.

And, the smoking gun -- a child's drawing that triggered the whole thing -- will never be seen.

"I am really sorry that the family is as upset as they are, but we followed proper standards and procedures," said Alison Scott, executive director of Family and Child Services for the Waterloo Region.

She told QMI Agency if the same situation happened again tomorrow, her organization would do the exact same thing over again.

"I do not see any need for our agency to apologize for fulfilling our mandated responsibility," Scott said.

The drawing that startled the teacher, who started the domino effect, has vanished.

Scott told QMI Agency it was drawn on a white board and had been erased. She doesn't know if anyone other than the teacher ever saw it. She also doesn't know if anyone took an image of it.

Jessie Sansone, a 26-year-old father of four, was arrested at his children's school, strip searched and held by police, told he was being charged with illegal possession of a firearm. Three of his children were taken by Family and Child Services to be questioned and his pregnant wife, Stephanie, was hauled down to the police station after their four-year-old daughter drew a picture of her dad holding a gun.

Police searched their house and neighbours said cops were going through the house all afternoon.

Eventually, police let Sansone go, saying all they found was a transparent plastic toy that shoots little plastic balls. The toy gun costs $16 at Canadian Tire.

Scott said it wasn't just the picture, but the resulting conversation with the junior kindergarten teacher that caused the state workers to go into red alert - but she won't say what was said.

"If there is a drawing where there is some information relayed through that drawing that children may have access to what is described as a gun, and that access may be unsupervised and these children may be concerned because the gun was pointed at them and they didn't feel safe, that would concern anyone," said Scott, speaking theoretically.

The social workers still have an "open investigation" on the family, despite police dropping all charges and launching a review of their own conduct.

The walls of the modest Sansone home are covered with family photos, certificates of achievement and framed scripture. The soft spoken young couple now have a lawyer and wanted to share with QMI Agency they are humbled and encouraged by all of the messages and posts supporting them.

Sansone said earlier that he had felt humiliated and isolated sitting in a cell, not knowing where his children were, or why he was being charged with anything, but getting messages from Tahsis B.C. to Truro, N.S., is balm for the soul.

Message Publié : Mer Fév 29, 2012 7:50 am 
Hors-ligne

http://www.altonaecho.com/ArticleDisplay.aspx?e=3485751

Citer :
Danger is now a crayon gun?By Ezra Levant, QMI Agency

Posted 16 hours ago

When Jessie Sansone was picking up his kids from school last week in Kitchener, Ont., he was asked to go to the principal’s office. There were three cops waiting there who arrested him, handcuffed him and took him down to the police station, where he was strip searched. Then more cops went to his home where his wife, while caring for a 15-month-old baby, was told to go down to the police station, too. And then they searched his house. Without a warrant. Why? What did Sansone do? Nothing. They didn’t find anything in the house when they searched it. They didn’t find anything on him when they searched him. A warrantless arrest and strip search and search of his house. Why? Because at school, his four-year-old daughter drew a picture of a gun and, when asked about it, told her teacher her daddy uses it to shoot bad guys and monsters. Seriously. So her kindergarten teacher called Family and Children’s Services. Seriously. And they called the cops. Seriously. And they arrested and searched him. Seriously. Because a kid drew a picture of a gun. I hear rumours that some kids, especially boys, sometimes draw pictures of robots with lasers, too. And supersonic fighter planes. Maybe we should arrest their parents, too. But the thing about guns is they’re not illegal. Even under the Liberals. We didn’t have a gun ban, just a gun registry. What’s the excuse given for the strip search by the Waterloo Regional Police? Inspector Kevin Thaler says it was done “for officer safety, because it’s a firearms-related incident,” the Waterloo Record reported.

Sorry. Did he just call a child’s doodle a “firearms incident?” Is there so little crime in Kitchener that three policemen are dispatched to school because a kindergarten kid drew a gun, and more officers to the home? The cops were stupid. We pay cops not to be stupid. We pay them not to be political, or bitchy, or to take sides in personal vendettas. They’re supposed to be the grown-ups.

A child’s drawing of a gun - which does not depict a crime, by the way - is not a public safety matter. It’s not a police matter. We have come to expect this anti-family, snitch-style of justice from Family and Children’s Services. They regularly abuse families with whom they simply disagree about things, like the style of parenting or religion.

Alison Scott, the executive director of Family and Children’s Services, went even nuttier. “From a public safety point of view, any child drawing a picture of guns and saying there’s guns in a home would warrant some further conversation with the parents and child,” she told the Record.

Really? So merely owning a firearm is a public safety matter, time for an intervention?

But Alison Scott didn’t have a conversation with parents and child, did she? She didn’t give the parents the courtesy of a phone call, or a casual inquiry. She didn’t stay calm and normal. She went into nanny state mode. She went into KGB mode. She cut the family right out of it.

Where are the ones who freaked out a week ago when Public Safety Minister Vic Toews proposed a law to allow police to get basic information about their Internet use? Toews just wanted to let cops get your e-mail address, but they’d still have to get a search warrant for anything more. Here we have a child’s crayon drawing leading to a strip search, handcuffing and home invasion. Where’s the reaction?

Civil liberties have to be there for lawful gun owners. And parents of creative children who are dangerous enough to draw a crayon gun.

Message Publié : Mer Fév 29, 2012 7:50 am 
Hors-ligne

Message(s) : 1252
http://www.youtube.com/watch?v=vrA_Ry75LPQ

Écouter les prétextes ridicules de la police pour essayer de justifier leur stupidité ,,,elle est bonne.

Message Publié : Mer Fév 29, 2012 7:58 am 
Hors-ligne

Message(s) : 867
Heureusement que cette famille n'était pas des noirs !

excusez-là !

mais je ne pouvais pas m'empêcher de penser au profilage racial !

Message Publié : Mer Fév 29, 2012 8:05 am 
Hors-ligne

Message(s) : 1252
L'autre arrogant, le responsable des écoles,, qui prétend que les profs sont maintenant des "co-parents" :roll: :roll: comme il décide de se donner le titre de co=parent,,, les parents devraient lui envoyer leurs co-factures ,,on peut pas etre co-parent juste quand ça fais notre affaire.

Message Publié : Mer Fév 29, 2012 8:49 am 
Hors-ligne

Message(s) : 867
Si tu es devenu co-parent, tu as la responsabilité d'informer l'autre co-parent d'une situation avant d'entreprendre des démarches de correction !

tout un fucké ce gars-là !

en plus, on le paye pour avoir des responsabilités à l'école ! :( WTF ! What the Fuck !

être commissaire dans ce coin-là , je demanderais sa démission...non...Je le crisserais dehors... point à la ligne !

Cela me rappelle un jour ou mon fils en 6e année se fait confisquer un briquet à l'École...Il me dit en larmes qu'on lui a pris son plus beau briquet...la raison , il aurait mis le feu dans une poubelle !

je téléphone à la directrice qui me confirme le feu et que le responsable de jour lui a confisqué son briquet.

je demande à cette dame si elle a le briquet de mon fils en sa possession, elle me dit que oui ! alors je lui demande d'allumer le briquet. Après plusieurs essais, elle me confirme que le briquet ne s'allume pas !

Et moi , je lui réponds que le briquet qu'elle a en main est un briquet de collection donc , pour demeurer de collection, il ne doit jamais avoir été allumé, donc pas d'essence dans le briquet non plus !

Elle a eu l'air stupide ! Elle m'en veut encore ! But What the Fuck ! Je lui ai donné une bonne leçon et une bonne raison de poursuivre sa formation de directrice d'école primaire ! :) Espérant qu'elle l'a compris même après lui avoir dit de la( sa formation) poursuivre.

Message Publié : Mer Fév 29, 2012 8:54 am 
Hors-ligne

Message(s) : 9116
Salut,

Ouffffffffff, j'en revient pas de lire tant de chose !

Gaston J.

Message Publié : Mer Fév 29, 2012 9:03 am 
Hors-ligne

Message(s) : 3894
nato.308 a écrit :
http://www.youtube.com/watch?v=vrA_Ry75LPQ

Écouter les prétextes ridicules de la police pour essayer de justifier leur stupidité ,,,elle est bonne.

comme j'ai dit , téléphone, emprunt , hypothèque ,,,et attaque, L’éducatrice d’abord, dommage punitif et intérêt personnel, ensuite son emploi , ( sortez cette dommé la de la profession avant qu'elle ne scrap le potentiel intellectuel des jeune qu'elle supervise, ensuite les travailleuses sociales, , l'école elle même pour son maque d'éthique et discrimination envers la famille et son manque de jugement professionnel pour avoir cultiver l'ignorance avant d'entreprendre des discussion personnelles avec la famille seulement.

et ensuite le corps policier , pour avoir brimer ce qu'il y a de plus sacré chez le citoyen canadien, sa constitution.

Il ont perquisitionné sans mandats , et déposer des charges et prétexte d'arrestation illégale ( possession d'arme à feu ) ..une fois de plus une autre belle preuve que le système DE REGISTRE CANADIEN DES ARMES A FEU ne fonctionne pas, ont ils vérifier . l'on t-il consulté ..? a -t-il une acquisition d'arme???
J'ai deux lettre a écrire ce matin une qui trouvera son chemin jusqu'à "Jessie Sansone" ou son avocat , qui lira en gros de ne pas abandonné , y a des gens qui le supporte , et surtout de ne pas accepter une offre hors cours, même si cette dernière pourrait être alléchante pour une jeune famille avec des jeune enfants ..( mais son avocat ferra un bien meilleur job que moi sur ce point)

l'autre lettre se dirige vers les bureau du premier ministre , accompagné de cette histoire avec une question " comment plus devront nous endurer " avant d'avoir les droit à la protection sans se faire étiqueté et attaqué par les forces de l'ordre , comment plus pour que la demeure familiale d'un citoyen devienne son château ou il est interdit d'y pénétrer, et ou il se sentira protégé ? ) je veux le castle doctrine , au canada et le "hold your ground law"
comment devront nous endurer d'oppression des système et des mesures qui cible les honnête gens ?

pour tout ceux qui disait que le registre était pas si pire, dans le fond, BRAVO, ben intelligent.,,, j'espère que vous suivez les nouvelles

http://www.ctv.ca/CTVNews/TopStories/20 ... er-120229/

Message Publié : Mer Fév 29, 2012 10:32 am 
Hors-ligne

Message(s) : 1057
Solomon Friedman est presentement entrain d'etudier le cas pour voir la posibiliter d'aller en court avec ce sujet.

Message Publié : Mer Fév 29, 2012 11:37 am 
Hors-ligne

Message(s) : 1057
http://www.guelphmercury.com/news/artic ... un-picture

Message Publié : Mer Fév 29, 2012 12:01 pm 
Hors-ligne

merci pour le lien
http://www.ctv.ca/CTVNews/TopStories/20 ... er-120229/

mais faites une lectures des commentaires, très bon

un gars demadne pourquoi fouiller dans la maison?...et trouver un jouet en plastique...
les cops avaient-ils consulté le registre des guns?? ce foutu regsitre est encore là non!!!

bon point :mrgreen:

encore merci pour le lien

Message Publié : Mer Fév 29, 2012 12:04 pm 
Hors-ligne

Message(s) : 3894
comme j'ai dit: une autre belle preuve:
Il ont perquisitionné sans mandats , et déposer des charges et prétexte d'arrestation illégale ( possession d'arme à feu ) ..une fois de plus une autre belle preuve que le système DE REGISTRE CANADIEN DES ARMES A FEU ne fonctionne pas, ont ils vérifier . l'on t-il consulté ..? a -t-il une acquisition d'arme???

Publier un nouveau sujet Répondre au sujet  [ 120 message(s) ]  Aller vers la page Précédent  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Suivant

Time zone: America/Montreal [Heure d’été]